Mi a haemangióma? (éranyajegy)

Címkék: haemangióma

2009.01.21. 07:42

A haemangióma  (nem-rosszindalatú érdaganat) kis kitágult erek (kapillárisok) rendetlen, sűrű összetömörülése a bőrön vagy a belső szervekben.

A klasszikus haemangióma, jól látható piros folt a bőrön, amely lehet a bőr legfelső rétegében (kapilláris haemangióma), mélyen a bőrben (cavernosus haemangioma), vagy a kettő keveréke.

Általában már a születéskor jelen van, habár pár hónappal a születés után is megjelenhetnek. Ha később jelennek meg, akkor az általában olyan bőrfelszínen történik, amely már eleve kicsit szürkésnek tűnt.

A haemangiómának 3 fejlődési szakasza van:
1. gyors növekedés
2. nyugalmi állapot
3. involúció (a haemangióma elkezd eltűnni)

Az involúciós stádiumban a haemangióma teljesen eltűnhet. Ha az eredeti haemangióma nagyon nagy cavernosus haemangioma volt, akkor ez eltorzíthatja a bőrt, ami látható bőrelváltozást hagyhat. A felszíni kapilláris haemangiómák nyom nélkül eltűnhetnek.

Gyógyítás:
A felszíni kapilláris haemangiómákat nem gyógyítják, mert maguktól fokozatosan elmúlnak 5 - 10 év alatt minden beavatkozás nélkül. Néha használhatnak lézert a gyógyításhoz.

A cavernosus haemangiómákat, amelyek a szemhéjat érintik, általában szteroid injekciókkal vagy lézerrel kezelik. Másutt található nagy cavernosus haemangiómákat szteroid tablettákkal, vagy szteroid injekciókkal egyenesen a haemangiómába. A lézerterápiánál sárga lézert használnak, amely szelektíven csak az ereket károsítja a hemangiómában a fölötte található bőr károsítása nélkül. Az orvos dönthet úgy, hogy a lézert és a steroidokat egyszerre beveti a gyógyításhoz.

A haemangiómák kialakulását nem lehet megelőzni. 

( forrás: www.pirula.net )

A bejegyzés trackback címe:

https://zsebikeblog.blog.hu/api/trackback/id/tr794995127

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_102554 2009.01.21. 08:12:00

Szerintem nem kell aggodni! A gyerekek sok nyavajaval szuletnek es a 90%-ra azt mondjak, hogy fog mulni. Az en fiamnak is van a kezen, igaz nalunk egy eves koraban alakult ki es picike. Most Katicanal is van ugyan ott, egy honapja azaz 8 honaposan alakult ki nala is. Semmi aggodas, csak boldogsag.

Ismeretlen_91453 2009.01.21. 08:37:26

Ne aggódj,az esetek nagy többségében felszívódik,de ha mégsem,van rá 2gyógymód" is.De el fog múlni,nyugi!Semmi pánik,csak izgalom és kiváncsiság a holnapi első közös fürcsi miatt!!!:))

mariann 2009.01.21. 09:32:30

Szia! A kislányomnak volt, a hajas fejboron,folul,pont a feje tetején. Neki pár hónaposan jott elo,olyan volt,mit egy málnaszem. Végulis a haj elég jól eltakarta,csak a fésulésnél kellett vigyázni:) Ugy másfél-két éves kora tájt el kezdett halvanyodni,laposodni,és emlékezetem szerint mire oviba ment,már el is tunt. A tietekkel is ez lesz:)

Alle 2009.01.21. 10:56:11

El fog múlni, nem lesz vele semmi baj. Olivér abszolút egészséges babának néz ki a képek alapján, erős kisfiú (az egyik kedvenc képen a szopi után bealvós, pofazacsis kép), imádnivaló.

Seszi 2009.01.21. 14:15:15

Sok hasonló esetről hallottam, és mindenkitől azt, hogy valóban felszívódik, elmúlik. Bálintka több "tűzfolttal" érkezett, nem tudom, ezek is haemangiomák-e. Egyik a két szemöldöke között, lambda-formájú volt (mint a gr. betű), az már szinte nem is látszik. Másik a popsiján egy babszem nagyságú, ill. sok kisebb a "gólyacsípés" helyén, hátul a tarkóján. Bár egyik sem dudorodik ki a bőrfelszínből, de mára (7,5 hónap) már egészen halványak. Születésekor pedig tényleg tűzpirosak voltak. Szóval valószínű, hogy minden különösebb tennivaló nélkül Olivérnek is elmúlik. Azt hallottam még, hogy sok esetben örökletes. Amelyik családban volt hasonló, ott a pici babáknál is nagyobb a hajlam rá.

Bendes Anita 2010.02.01. 13:24:10

Sziasztok!Én 26 éves nö vagyok és sajnos ugyanilyen szépséghibával éltem 24éves koromig.Születésem után jött elö a nyakam jobb oldalán és nem is kicsi méretben, de akkoriba nem volt ennyire fejlett az orvostudomány.És Budapesten azt ajánlották hogy vagy a combombol vagy a fenekemböl vesznek ki bört 11 évesen kellett eldöntenem hogy vállalom-e a mütétet vagy sem.Én nemet mondtam nem akartam ujabb heget magamra.A szine halványult meg tünt is el belöle de az édes kevés volt.Aztán 2008 nyarán megtörtént a csoda lézeres kezeléssel eltüntették.Nem korházba mert itt a mai napig nem foglalkoznak ilyennel hanem magán uton történt nem kevés pénz árán de MEGÉRTE és azota sokkal jobban érzem magamat a börömben.Az anyukáknak pedig azt üzenem hogy örülök hogy az ö babájuknak eltünt-tünik.

Katus 2010.02.03. 20:34:11

Nekem is van a nyakaomon hátul. Olyan volt baba koromban, mintha egy málna lenne ott. Ma már csak a helye van meg, ha hozzáérek ott egy picit vékonyabb, selymesebb a bőr de nem látszik egyáltalán.

Nikolett 2010.02.24. 20:03:21

Kedves Anita!Én is 26 éves vagyok és már nagyon sok lézer klinikán jártam.Sajnos nem sok sikerrel,nekem az arcomon van a tűzfolt,ami lelkileg elég nagy sokk már 26 éve!!!Nagyon szépen kérlek,megköszönném ha adnál egy elérhetőséget,ahol esetleg én is sikerrel járnék,ahogyan te.Köszönöm előre!Minden jót neked!

Anna 2011.02.14. 13:40:06

Én 21 éves vagyok, s most jött elő egy a nyakamon. A bőrgyógyászaton nem mondtak semmit, csak hogy nem baj a jelenléte.
süti beállítások módosítása