Az első átalvatlan éjszaka

Címkék: éjszaka problémás

2009.01.24. 08:32

Tegnap éjszakánk borzalmas volt. Olivér 11:30 körül felébredt úgy, hogy 10 után evett utoljára. Nagyon sírt szegényke. Több, mint 2 órán keresztül küzdöttünk Henivel felváltva. Elkövettük az összes kezdő szülői hibát, amit tudatosan próbáltunk kerülni, de annyira sírt, hogy fokozatosan enyhítettünk a "szülői szigoron". Altattuk hason, cicin, magunk között, sétáltunk, ettünk cumiból is. Gyakorlatilag átvirrasztottuk az éjszakát. 8 óra előtt megint evett, büfiztünk, tisztába tettem és beraktam az ágyába. 10 perc után sírdogálni kezdett, visszahoztam a hálóba és a hasamon altattam el. Kb 10 perce alszik. Csak reménykedni tudok, hogy alszik pár órát és egyenesbe jön a nap. Legalább neki, mert mi elég érdekesen nézünk ki. Lehet, hogy nem is ez a legjobb jelző, mert a pelusban sem érdekesség van....

Igazából szeretném tudni, hogy mi volt az oka. Gondoltunk fronthatásra, hasfájásra, de az is számíthat, hogy tegnap 2 alkalommal is borult a napja. Azt vettem észre, hogy ha felébred és éhes, aminek egyértelmű jelrendszerét már Apa is felismeri, azonnal meg kell etetni. Ha nem kap tejcsit, elég durva hisztiben tör ki, utána nagyon nehéz megnyugtatni. Amíg nem nyugszik meg, addig enni sem hajlandó. Ha evett, és megvolt a büfi, kenyérre lehet kenni. Általában utána kap tiszta pelust, és mehet vissza az ágyikóba. Az első nap és éjszaka ez tökéletesen is működött, pedig nagyon féltünk tőle. Tegnap meglátogatta a védőnő és ehhez a menetrendhez képest ott volt az első borulás, mert amikor felébredt, először megvizsgálgatta, és csak aztán kapott enni. Mondanom sem kell, hogy nem is tudott mindent megnézni... Aztán látszólag rendeződtek a dolgok. Szeretnénk kialakítani azt a rendszert a kis életében, hogy 20:30-21 között van a fürdés. Sajnos úgy alakult, hogy 19:30  körül evett, és mivel nappal tartja a 3 órát, csúszott a program. 21 körül megpróbáltam elkezdeni a fürdési procedúrát, ami a fentiek alapján evéssel kellene, hogy kezdődjön. Nem érdekelte a kaja. Tornáztunk, táncoltunk a kedvenc zenéinkre, de nem kellett a cumi. Ide tartozik magyarázatként, hogy valamiért csak a bal cicit szeretni, így a jobbat fejni kell, ezért az onnan származó tejet gondoltuk odaadni neki ekkor. OK, kaja kimarad, majd utána. A pancsit élvezte, de az öltöztetés végére türelmetlen lett. Akkor már evett és lefektettük. Utána kezdődött az éjszakai balhé.

Kíváncsi lennék mindenki véleményére, hogy mit kellene másképp alakítani. A fix fürdési időpontból engedjünk, vagy próbáljuk felébreszteni. Kérem a konstruktív ötletekkel rendelkező "read-only" látogatókat IS, hogy adjanak ötletet. Akár kommentben akár e-mailben. (oliver.p@upcmail.hu).

Heniről:

Készül a saját beszámolójával, de csak félig tudta tegnap leírni. A sebe szépen gyógyul, kisebb-nagyobb mértékben húzódik. A szülés alatt rengeteg vért veszített, ezért a vérképe borzalmas, ha nem érezte volna magát jól (amiben kételkedek), talán vérátömlesztést is kapott volna. Jelenleg alig van étvágya, úgyhogy nála is bevetem atyai szigorom. A hangulata természetesen ingadozik, de többnyire a felhők felett jár. Ugye nem vár senki magyarázatot? :))))) Sajnos borzasztó fáradt, mert bármennyit is igyekszek segíteni neki, ha komoly a balhé Olivérnél, csak Ő tudja megvigasztalni. Anya az Anya! Ráadásul nála van a tej, ami a legfontosabb a csöppségemnek. Ebből eredően most lényegesen fáradtabb, mint amikor lefeküdtünk.

Remélem, hogy sok konstruktív tanácsot kapunk, amiket előre is köszönünk!

A bejegyzés trackback címe:

https://zsebikeblog.blog.hu/api/trackback/id/tr554995132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_70565 2009.01.24. 09:55:03

Heni, Laca, Olivér baba! Persze mindenkinél másként alakulnak a dolgok, de leírom nálunk mi volt a helyzet. Az első három éjszakánk volt borzalmasan rossz, kvázi a kezemben ringatva aludt néhány percet Nellike. Én egy dologra tudtam ezt visszavezetni (amit egyébként mások is így láttak errefelé), mégpedig, hogy a kórházban, nincs nappal és éjszaka. Éjjel is felkapcsolt villany van, sőt nálunk kb. hajnal három felé fürdették a kicsiket. Kell néhány nap, míg a baba rájön, hogy otthon van, itt más a helyzet, és lassan hozzászokik. (remélhetőleg) A védőnő tuti mindig rosszkor jön, én attól voltam kiakadva, mikor két hét után eljött, felvette az alvó gyereket, hogy megmutassa, hogyan kell felvenni a kiságyból helyesen. Komolyan szerinte, két hétig mit csináltunk. Szal ez is törvényszerű, csak a baba szempontjából nagyon rossz, mert a kis megszokott rendje felborul. Én egyébként elejébe nem ragaszkodtam szigorú szabályokhoz, igyekeztem Nelli igényei szerint alakítani a dolgokat és nálunk bejött, hat hetesen már végigaludta az éjszakát. Fürdetés: mi is kb. ezt az időpontot szemeltük ki, de ha úgy alakult a helyzet, hogy tovább aludt, akkor volt hogy tizenegykor fürdettük. Nálunk az nagyon bevált, hogy fürdés után szopizott és aztán aludt. Cici kérdés: Nelli a bal cicit utálta, egyenesen "nemszeretemcicinek" hívtuk. viszont én nem fejtem ki neki előre, hanem igyekeztem először azzal a cicivel kínálni, kicsit szenvedett vele, aztán jött a Kánaán, a másik, amit szeretett és jött is bőven belöle. Idővel a bal cici is elfogadott lett, de soha nem volt benne annyi tejcsi, mint a másikban. Én az elején, kb. két hónap, minden szoptatás után fejtem, aztán viszont soha. Pelusozás: nálunk azt javasolták (ami elsőre meglepő) hogy evés előtt legyen tiszta pelus. Igaz, hogy a babák általában kaja után töltik a pelust, de állítólag ezekben a jobbfajta pelusokban nem csapódik fel a popsi még egy kis kakával sem. Ja, az indoklás, hogy a teli pocit ne gyűrjük, és ne jöjjön vissza a kajcsi. Na én ezzel úgy voltam, hogy előtte tettem akkor tisztába, de ha konkrétan hallottam, hogy kaja után volt kaksi, akkor nem hagytam benne. Ja, és én nem ragaszkodtam a háromóránkénti etetéshez, ha két óra múlva kérte akkor kapott, ha csak négy óránként, akkor úgy. Soha nem voltak a súlyával problémák. Ezek az én tapasztalataim, én tehát nem ragaszkodtam a papírformához, inkább igyekeztem a gyerek igényeihez. Nem vált a kárunkra, Nelli mára este kilenckor már alszik és általában reggel nyolcig, kilencig húzza ébredés nélkül. (persze ez elég ritka) Délben ebéd után szintén alvás, nagyjából két óra. És a pancsizás egy kicsit előretolódott kb. este nyolcra, de ő már szeret pancsizni és általában nem elég rá fél óra. Ha bármilyen kérdésetek van, és tudok szívesen segítek, vagy mondom el, hogy nálunk mi volt a helyzet, aztán hátha valami bejön. twinbaby@freemail.hu ra is írhattok. bocsi ha hosszú voltam puszi mindhármótoknak Móni ui: és Heni pihenj amikor csak tudsz! ez most az egyik legfontosabb

Ismeretlen_70565 2009.01.24. 09:58:50

Most olvasom az irományomat, szóval pontosítok: mármint elég ritka hogy ennyit alszanak a gyerekek, de Nelli minden nap így alszik.

marcsi 2009.01.24. 10:15:10

Sziasztok! Írtam hosszú levelet, de nem megy az emailcímetek, illetve Olivéré.... majd később átküldöm:-)

Ismeretlen_112139 2009.01.24. 11:04:06

Én tudtam Olivérnek küldeni, de a biztonság kedvéért: p.laca@upcmail.hu

csöre 2009.01.24. 11:21:08

:) sajnos ilyen van az első napokban, és twinbaby magyarázata ésszerűnek tűnik, én is ezzel nyugtattam magam éjszaka én nem szoktam sétálni, fekve és ülve nyugtatom, hogy kevésbé kavarja fel. Mindig félhomály van éjszaka is, kis narancsszínű lámpa felkapcs. Nincsenek hozzászokva a sötéthez. Cici téma: Henikém: próbáld meg Olivért a karod alá venni (hónalj tartásban), akkor ugyanúgy tartja a fejét mindkét cicinél. Lehet, hogy csak a fejecskéje tartásával van gond, ami idővel rendbe jön. A tejci mindkét cickóban egyforma. És nagyon fontos, hogy egyél. Sokat és táplálót. Le fogsz gyengülni teljesen, ha nem eszel rendesen. Az a legjobb, ha végigcsipegeted a napot, akkor nem terheled a gyomrod annyra. Napirendhez ébresztés: ne tegyétek. Inkább hozzá kell igazodni. Ha alszik fürdetés időben, max nem fürdik. Nem olyan koszos még ;) Pelenkázás: én akkor pelenkázom, ha nyugodt... és nem minden baba tűri a kakit a pelusban, hiába szuperek a pelusok. Sacinál zéró tolerancia :S pici kaki pöttynél már üvölt... szóval ki kell tapasztalni a piciteket :) egyelőre ennyi jutott az eszembe, ha még van valami, jövök. Kitartás ;)

Ismeretlen_94603 2009.01.24. 13:05:23

Ez minden családban igy van. Nem vagytok egyedül ezzel. Ja és nem követettek el semmi hibát hiszen csak Olivér igényeit probáltátok kielégíteni.A ,,szülői szigor"-t pedig még sokszor fogjátok megszegni s sorban fognak megdőlni az elvek..... Nálunk este 8-kor volt fürdés utána szopi és alvás. Kb fél évig müködött igy aztán a fürcsi után játék következett s csak aztán szopi és alvás. Az elsö időben fürdés elött is kapott cicit mert ha nem igy történt akkor fürdés után nem is lehetett felölotöztetni mert végig ordította a cici miatt. Volt ,hogy törülközöbe csavarva szopizott egy kicsit s csak aztán volt felöltöztetve.A pelusozás nálunk is szopi elött volt mert általában elaludt a cicin s utána már nem akartam felkelteni.Ő soha nem volt felébresztve. Senkinek nem engedtem.A másik ami fontos szerintem,hogy ne szoktassátok a csendhez. Nálunk mindig szólt a tv vagy a rádió(napközben) halkan s úgy aludt.Igy van a mai napig is és nem kel fel minden apró zajra.Pocakfájást ógy kerülhetitek el ,hogy szopi közben szüneteket tartottok. Pici szopi kis szünet büfi majd megint szopi. Nekem ezt a korházba mondták. Csak Zsófival nehéz volt mert sirt ha elvettem tőle.. Ha elalszik fürdés időbe ne keltsétek fel toljátok a fürcsit inkább. Ha éhesen ébred fürcsi elött adjatok kis cicit neki s akkor jobban türi a fürdést öltözést. Ami még fontos szerintem,hogy legyen meg a rendszer... az ,hogy fürdés után szopi és alvás. Ehez Ő is hozá szoki s nem lesz gond. Henim: Az ingadózó hangulat teljesen normális. Én nagyon boldog voltam a felhök felett jártam 3 méterrel de naponta MÉGIS többször sirtam el magam... Egyél mert muszály a tejcsi miatt s magad miatt is. Sok leves s sok folyadék. Nagyon fontos. Na és a pihenés is. Aludj a kicsivel s ne idegeskedj moindent jól csinálsz hidd el. Anyai ösztön!Tudod? lACA! Neked is szól az elöző. Mindent jól csináltok hidd el.Ne leghyen kétségetek.. Idő kell mig megtanuljátok egymást nyugi. Ezzel mindenki igy van. Milliószor ölelünk benneteket: Zsófika,Kriszta,István

Ismeretlen_94603 2009.01.24. 13:10:02

Ja és igény szerint szoptattam.Ha 2 óra mulva kérte akkor ha 4 óra mulva akkor akkor. Bár hozzá teszem a dokim nem örült ennek. A korházba viszont a csecsemösök és a védönöm is ezt ajánlotta.

Ismeretlen_91453 2009.01.24. 15:25:28

Sziasztok! Heni,Laca!Igazából sokkal több "okosságot" nem tudok mondani Én sem,előttem leírták a többiek jól...Én azt mondom,hogy ne akarjátok már most Olivért rendszerhez szoktatni,mármint "szigórúhoz" ne.Az evés legyen úgy ahogy Ő szeretné,ha kéri akár óránként,de ha 3óra mulva sem kel fel,ne ébresszétek,nem lesz semmi baja,jelzi majd ha éhes.A fürdést azért próbáljátok "betartatni" vele amennyire csak tudjátok...Ne essetek pánikba,az első időben senkinél (vagy nagyon kevés családnál) nem megy zökkenőmentesen a dolog.Olivérnek idáig Anya pocija,majd a kórház volt az "otthona",most hozzá kell szoknia az új helyhez,illatokhoz,mindenhez.Mint ahogy Nektek is hozzá kell szoknotok Olivérhez...:)))Bele fogtok rázódni!:))) (különben is megsértődnénk ha már most ki lennétek aludva és minden zökkenőmentesen menne!):DD

vickybabe · http://www.ketsziv.freeblog.hu 2009.01.24. 15:42:15

sajnálom az éjszakát:( Ne vádoljátok magatokat, semmit nem rontottatok el. Mindenki keresztül megy ezen. A legrosszabb, ha stresszelitek magatokat, ezt a baba is megérzi. Napirend: szerintem sem gond, ha egy egyhetes babának nincs napirendje. Párszor mi is keltettük Levit a fürdetés miatt, de aztán megbántuk, mert talán pont ezzel zaklattuk föl. Ahogy Csöre is írja, az sem gáz, ha kimarad egy-egy fürdés, mert éppen alszik. Az első napokat-heteket töltsétek ismerkedéssel, aztán ki fog magától szépen alakulni minden! Heni drága, vigyázz magadra, pihenj, amennyit tudsz, és egyél-igyál nagyon sokat, ami jól esik!!!!! Pusszantás Nektek, és kitartás;)

Ismeretlen_93095 2009.01.24. 16:27:26

Nálunk nem volt rendszer, egyedül a fürdetésnek volt (lett volna) fix időpontja, amit aztán az igény szerinti szopi rendre feldúlt, de az nem érdekelt és nem is volt fontos.... Saját rendszert alakít majd ki magának a picúr, de az még odébb lesz. Ha ki is alakítja, aztán folyton változtatgat rajta. Ha a baba nem "bukós", nyugodtan lehet evés után is pelusozni. Réka mindig kaja közben vagy után trottyantott, én nem is tudnám kakában hagyni, kislányokat nem is nagyon szabad... Én - mint írtam fenn - az igény szerinti szopi híve vagyok, az a legjobb az anyuka tejtermelésének is, és ez nagyon fontos. Egyébként pedig minden baba más, leginkább NEKTEK kell majd rájönnötök, kitapasztalnotok, hogy mi a legjobb nektek,ill. Olivérnek. ;-)És ez mindenre igaz. Szopira, pelusozásra, altatásra stb. A gyermekágy időszaka nem könnyű, kismamának is nagyon sokat kell pihennie, fizikailag és lelkileg is épülnie.

Ismeretlen_100361 2009.01.24. 18:09:45

Ebben a témában még nem tudok segíteni. Viszont örömmel olvasom, hogy belevetettétek magatokat 200%-kal a babanevelésbe. Szuper szülők vagytok. Kitartás, és helyreáll a rend. Szerintem a második héten már könnyebb lesz. Sok türelmet kívánok nektek!!!!

Ismeretlen_97406 2009.01.24. 18:46:23

SZIA NÁLUNK IS EZ VOLT VANIVAL HA KÉSÖN FÜRDETTÜK OLYAN VOLT MINTHA KIMENT VOLNA MINDEN ÁLOM ASZEMÉBÖL IGY MI HAMRABB FÜRDETTÜK MERT AMUGY NEM ALUDT UTÁNA ÉJSZAKA CSAK TIZ PERCEKET.HENNI TE PEDDIG VIGYÁZ MAGADRA.ÉS EGYÉL IGYÁL MERT EZ NAGYON FONTOS!!!!

Ismeretlen_95821 2009.01.24. 20:54:40

Sziasztok! én azt tartottam fontosnak, hogy segítsek neki elkülöníteni a nappalt az éjszakától az elején, ezért nappal mindig világosban és halk zajban éjszaka meg sötétben és csendben aludt. És az esti fektetésnél MINDIG ugyanazt a zenét kapcsoltam neki, a mai napig, és ha meghallja, már csukódik is a szeme :DDD nálunk is a fürcsi, szopi, alvás vált be, egy pár nap és megszokja a rendszert. kitartás, lassan minden le fog tisztulni!!!!!! Bogi és Kira baba

Seszi 2009.01.24. 21:18:32

Sziasztok kicsi család! Most csak nagyon gyorsan - a fürdetés alatt - írok Nektek, majd esetleg e-mailben holnap, összeszedettebben. HENINEK: Én is rengeteg vért vesztettem, vérátömlesztést csak azért úsztam meg, mert nem ájultam el, de szintúgy pocsék volt a vérképem. Vasat tessék szopogatni, és rengeteg kalóriát enni. Csoki, nasi, tészta, szénhidrát-hegyek, gyümölcslé, húsleves hegyek, folyadék-folyadék, paradicsomlé és cékla a vérképzés segítésére... a szoptatás amúgy is napi 800 kcal-t éget el, szóval nem kell aggódni a plusz kilók miatt. Sőt, hamar fogsz fogyni! Ezen kívül igyekezz minél többet pihenni, Popianyuval tökéletesen egyetértek: "A gyermekágy időszaka nem könnyű, kismamának is nagyon sokat kell pihennie, fizikailag és lelkileg is épülnie." (különben nem olvastam a többieket, ez a mondat éppen csak a szemembe ötlött. Szóval bocsánat, ha vkit véletlen ismétlek most.) Néhány gyors válasz: - Szülői hibára: most még ilyen nincs. Most még csak szeretni kell, ellátni és slussz. :) Fizikai szükségletei vannak Olivérnek: ha sír, annak oka van. Éhes, pisis-kakis, fáj valami, anyahiány... Gyakori az ilyen csöppecske újszülötteknél, hogy egyszerűen a fizikai kontaktus hiányzik, a méhen belüli "szűk" tér és a ringatódzás. Esetleg próbáljátok szorosan vékony takaróba csomagolni, mint egy pólyába. Ölbe véve is hamar megnyugszik. Szíveteket, ha hallja, megnyugtatja. - Fürcsi: mi még mindig Bálintka igényeihez igazítjuk. Most már kb. 8-f9 közt visszük, de eleinte ahogy aludt, ahhoz igazítottuk. A napirend nagyon sokáig dinamikusan változik, gyakorlatilag 1,5 éves korig... szóval addig az egyetlen fix dolog a folyamatos változás. :))) Ehhez hozzá kell szokni. Viszont nekünk kezdetekben az esti fürdetés segített az éjjel és nappal közti különbség megtanításában, nagyjából ez volt az egyetlen fix szertartás, hozzávetőlegesen azonos időben. De ha nagyon aludt, nem ébresztettük, akkor aznap nem volt fürdés. - Esti nem alvás: felcseréli az éjjelt a nappallal. Félhomály, ringatás, ölbe vétel, pocakon altatás, cumiztatás, cicin altatás - még ilyenkor bármi megengedett, hogy megtanulja az éjjel és nappal közti különbséget. Messze van még az idő, mikor elrontásról beszélhetünk. Már egy 5-6 hónapos tud irányítani, mármint igazi hisztivel, akarattal. De addig csak a szükségletek kielégítetlensége miatt ordít a ded. Szóval még nem kell félni az "elrontástól". - Bal cici: Bálintka nekem az egyiket (melyiket is??) vhogy könnyebben tudta eleinte bekapni. Segíteni kell neki, kicsit nem kímélve önmagunkat. Akár mellbimbót összecsippentve a szájába adni. Bölcső tartáshoz hasonlóan fogni, de nem könyékhajlatba a buksit, hanem jobb tenyérbe fogni, így könnyebb irányítani is. Erőltetni nem szabad. A kevésbé szeretett jobból kell előbb próbálni, türelemmel, szeretettel. Előfordulhat az is, hogy a balnál jobban hallja Heni szívverését, ezért szeret jobban abból szopizni. Majd megtanulja. - Hasfájás: rendszerint 2-3 hetes kor körül kezdődik, amikor van egy tápanyagigény-ugrás, és már nagyobb mennyiségeket, levegőt nyelve eszik. Csecsemőnek lehet infacolt adni, de sztem Olivér még nem hasfájós. Ha viszont fáj: pocit melegíteni (pl vasalóval átmelegített peluska a pocira), tornáztatni, függőleges helyzetbe felvenni, kitartóan büfiztetni... Mennem kell, kész vannak a fiúk! Majd átolvasom és folyt.köv., ha eszembe jut még vmi. Puszi, s kitartás éjjelre!

kisfóka 2009.01.24. 21:37:47

Szia Heni,Laca és Olivér! Üdvözöllek benneteket otthon! Örülök,hogy együtt van a kis család! :-) Alakulni fognak a dolgok,ne féljetek. Szerintem a lényeg az,hogy Olivér igényeit kielégi'tsétek. Gondoljatok bele,persze,hogy a mellkasotokon és a hasatokon alszik a legjobban,hiszen egy héttel ezelőttig hallotta folyamatosan Heni szi'vdobogását éjjel-nappal és akkor huss,ennek vége lett,mert végre megszületett a Ti kicsi kincsetek! Ennek a kicsi kincsnek még kell egy kis idő,kb. 6 hét,mire megszokja,hogy áhh,már nem anya pocijában vagyok,minden más. Ahhoz,hogy ezt megszokja,RÁTOK van szüksége!!! Nem rontjátok el,ha a hasatokon vagy mellkasotokon alszik el,ez teljesen normális! Az jó,holgy próbáltok rendszert vinni a kis életébe! De ehhez is idő kell, legalábbis nálunk kellett! Mi fél 7-és 8óra között fürdettünk az első 3 hétben,ennyi kellett,hogy kitapasztaljuk a dolgokat. Ettől még nem lesz kavar később,mert ennyi idő kell,hogy Ti is alaki'tsatok a dolgokon! 2-3 hét és kialakul a fix fürdés időpontja! :-) Enni szerintem fürdés után kapjon,az a legjobb,ha nagyon nyugtalan,akkor kicsit adjatok Neki,de ne egye tele magát! Aztán szépen lassan OLIVÉR fogja elhagyni fürdés előttib kicsi kaját! Az,hogy 3 óránként eszik,nagyon jóóóó! Nagyon ügyes! Mi úgy csináltuk,direkt,hogy este 11kor volt az utolsó kaja és ezzel bi'rta fél4ig,aztán 4ig,aztán fél5ig,aztán 5ig és i'gy tovább,persze ezek hetek voltak! Ja,és ami a legfontosabb szerintem,hogy MINDIG akkor aludjatok,amikor OLIVÉR! LACA ez Neked is szól! Most semmi más nem számi't,csak az hogy TI is kipihentek legyetek és amikor Olivérnek szüksége van rátok,toppon legyetek! Nekünk ez nagyon bevált! Semmi nem érdekelt,na jó. a lakás azért nem szaladt,de mindent el lehet intézni közösen gyorsan! Ez csak egy átmeneti állapot,kb 3hét és beáll egy rend! Cici kérdés: Próbáld meg Heni a jobb cicivel is minél többször ki'nálni,mert meg fogja szokni,hogy azért nem kell küzdeni és könnyebben megkapja. Nem kell eröltetni,csak mindig ki'nálni és pár nap után elfogadja! Esetleg vegyetek mellbimbó kiemelőt,nekem ez bevált,mert Gréti a bal cicimet nem fogadta el,azért,mert befelé fordult a mellbombóm és nem tudta bekapni. A mellbimbó kiemelővel szoptattam 2 hétig és utánna ment neki,a mai napig nincs gond vele. Ja,és ez segi'teni fog,ha kisebesedik a cici,mert bizony,lehet,hogy kifog! Kenni kell Bepantennel,ez nem is kell lemosni, semmi baja nem lesz Olivérnek! Na,jó hosszú lettem,de remélem van 1-2 dolog,ami segi't! Nagyon sokat gondolok Rátok és nagyon örülök Nektek! Annyira megérdemlitek Olivért! Nagyon vigyázzatok magatokra! Ha tudok még segi'teni,üzenjetek! MSN-en is fennt leszek,üzit tudtok küldeni! Puszi Nektek

Seszi 2009.01.24. 21:56:07

Na még pár szó, ami eszembe jutott: - Esti szertartás nálunk: fürcsi-szopi-alvás. Mai napig. Eleinte 10 körül altattuk, de pár hónap után jelezte Bálintka, hogy ő már korábban menne aludni. Azóta 8 körül pancsi, 9-kor alvás. Olivér is rövid időn belül már megismeri a fürdetős szeánszot, és várni fogja. :) Fürdés előtt közvetlenül nem érdemes etetni, etetés után nyugalom jár, mert felbolydul a gyomra. Kibukizhat többet, mint a felesleg. Ugyanezért: - Pelusozás: kaja előtt javasolt, hogy ne tornásszuk ki a gyerekből a beszuszakolt kajcsit. Én, ha hallottam, hogy kakil evés közben v. közvetlen utána ("segg-száj reflex" a 2gyerekes húgom szerint ;) ), akkor kicsit vártam, s újra tisztába tettem. - Szopizáshoz: ha az a helyzet, hogy nehezen kapja be a cicit, eleinte lehet úgy segíteni, hogy fejőgéppel picit fejni szopi előtt, éppenhogy a bimbó "formát nyerjen", így könnyebb a nagyon pici babának bekapni. Utána már megtanulja. De lehet mindenféle tartást próbálni: ez abban is segít, hogy elfogadja a kevésbé szeretett cicit + több tejcsatornát megnyit, így több tejcsi lesz ill. mellgyulladás könnyebben elkerülhető. Remélem tudtam pár hasznosítható dologgal segíteni. Puszi! Jó éjt!

Ismeretlen_102554 2009.01.24. 21:57:11

Sziasztok! Nincs bennetek hiba. Ti nagyon jo szulok vagytok! :o)))) Kitartas!
süti beállítások módosítása