Éjszakák, vagy nappalok?

Címkék: éjszaka

2009.01.25. 08:46

Felhívás a Föld 6 milliárd lakosához!

Lehetne, hogy nappal mindenki alszik és mindenki ébren van éjszaka?

A tegnap esti beszámolómban áradoztam róla, hogy Olivér milyen jól viselkedett, aludt, pózolt. Nagyon sok hasznos tanácsot, ötletet kaptunk, amit ezúton is köszönünk, igyekszünk belőle azokat hasznosítani, amiről MOST úgy gondoljuk, hogy Olivér "szokásaihoz" leginkább illeszthetőek. Tartottunk szünetet evés közben, büfi után jöhetett a következő adag, adtunk neki infacol-t, tornáztattuk a kis lábait, simogattuk a hátát. Mindezek szépen működtek fürdésig. Szinte egész nap a szobájában aludt, harmadig felhúzott rolóval. Fürdés után elszabadult a pokol. Pár percig "aludt" az ágyában, aztán indult a tartsuk ébren Anyát és Apát című, kívülről bizonyosan szórakoztató showműsor. Fektettük hátra, hasra, megfordítottuk, felkapcsoltuk a kis lámpát, csináltunk zenét, adtunk cumit, de mind hiába. Az "Anya enni akarok" jeleket kb 30 percenként produkálta, olyankor evett is, mindig kicsiket. Viszonylag jelentős tempóban apadtak a tejkészletek, ittunk már vizet is. Apa hasán el tudtunk kicsit aludni, Anya hasán nem, mert annak igen kellemes tej illata van. Kipróbáltuk, hogy minden világítást lekapcsoltunk a hálóban és kikapcsoltuk a TV-t is. 2 perc múlva, kitört a balhé. Ekkor jött a szobájában a zenés-derengő fényes próbálkozás. Nem nyert.... kb 2-kor sikerült Anyán elaludni, betettük magunk közé. Az elkövetkező 4 óráról nem tudok nyilatkozni, végre elaludtam. Reggel 6-kor felriadtam, Olivér köztünk, és mindenki békésen alszik. Betakargattam, próbáltam visszaaludni, de bennem volt a para, hogy valami baja lesz ha rosszul mozdulok. 4 óra eszméletvesztett alvás után kicsit késői aggodalom. 8-ig aludt, pedig akkor már 7-től szólt a TV, beszélgettünk, puszilgattuk. Evett, lecseréltük a rommá pisilt pelust, és most alszik. Pedig Apa megígérte, hogy fárasztani fogja. Sétáltam vele, puszilgattam, piszkáltam, de nem érdekli, alszik. Olivér vs. szülők 2:1.

Ma arra gondoltam, hogy délelőtt megfürdünk, ami hosszú távon nem lenne jó, de kíváncsi vagyok, hogy hogyan reagál rá. Jobb ötlet? :)


A bejegyzés trackback címe:

https://zsebikeblog.blog.hu/api/trackback/id/tr844995135

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_91453 2009.01.25. 10:45:11

Rendesen próbára tesz akkor a kisfiatok!:))A redőnyt nappal ne tessék EGYÁLTALÁN leengedni,csak ha éppen a szemébe sütne amúgy a nap,mivel könnyen összetévesztheti a nappal az éjszakával.Éjjel próbáljátok meg,hogy csak valami hangulatfény legyen,hogy éppen lásson Heni szoptatásnál,de ne kapcsoljatok fel villanyt.(Nekünk egy kis kagylólámpánk volt,amibe piros égőt tettünk).Tudom,hogy amikor már nem láttok a fáradtságtól,akkor nehéz megállni,hogy magatok közé vegyétek.....:(((Egyébként Én nem vagyok orvos,de ennyi idős babánál sztem ritka még a hasfájás,vagy nem jól tudom?Remélem hamar rendeződni fog az éjszakázás!

Ismeretlen_112139 2009.01.25. 10:55:07

Megfürödtünk pár perce, szopizott, besötétítettünk, jó éjszakát kívántam neki, 5 perc múlva üvöltött. Tehát úgy tűnik, hogy a fürcsi után nem akarunk aludni. Hogyan tovább?

lafead 2009.01.25. 11:12:14

Anyuci és Apuci, nem lehet, hogy nálatok is az van, mint nálunk volt, hogy a fürcsi felébreszti?Mai napig nem tud fürcsi után aludni, akkor még játszik kicsit. Ezért mi annó jóval korábban fürcsiztünk, aztán játék, szórakozás, kaja és alvás.Ezzel egyrészt a fürcsi felébreszti, de a kaja, játék lefárasztja.Nálunk ez bejött,ez van, ha flébreszti, nem kellene elalvás előtt fürdetni.Hunort sem tudjuk, de pl én sem tudok aludni fürdés után, engem is felébreszt. Nekem nagyon úgy tűnik, pláne a mai alapján, ahogy írtad, hogy felébreszti a víz.

Seszi 2009.01.25. 11:32:41

Nálunk az vált be, hogy egy idő után még pici fényt se gyújtottam éjjel. Semmi olyasmi, ami a csöndet és nyugalmat "megzavarja". Kitartás, pár napba beletellik, mire megtanulja a nappal és éjjel váltakozását. Szokták a notórius napszak-felcserélő babák esetében javasolni, hogy nappal 2,5 óránként meg kell etetni, ehhez érdemes eleinte picit megébreszteni, éjjel pedig hagyni, amennyit ő egyedül alszik, nem kell ébresztgetni. Meg kell mondjam, irigy-irigy, mert Bálintkám sosem aludt ennyit egyhuzamban, nekem egy ilyen gyermek "jutott". :)))) Hozzáedződtem, időnként próbálkozom, s várom, hogy kinőjje. Bár az is igaz, hogy éjszakázni se kell vele, cicire rögtön visszaalszik. Húgomnak az első baba gyönyörűen átaludta az éjjeleket 3 hetes korától, a második fia meg még mindig ébred 1x, pedig 2,5 éves...

csöre 2009.01.25. 12:34:16

Hát, a fürdés Sacit is ébreszti :S nagyon nehezen alszik el utána, de végül elalszik (olyan másfél óra nyöszi, Apa hintázik a fotelban vele, Anya cicit ad, Apa büfiztet, aztán megint cici, néhány ilyen kör után alvás). Ráadásul tegnap bealudt, míg Apája elkészítette a fürdővizet... hát, elég nyűgösen fogadta :S Tudom, nem nyugtat meg, hogy másnál is ez megy, ha valami tuti módszert dolgozunk ki, megírom ;) Miért rossz, hogy köztetek alszik el? Neki is kell a biztonság... őszintén: én sem szeretek egyedül aludni, esetleg néha... és soha nem is szerettem. Érdekes, hogy Bogiboniék is a piros árnyalat (éjszakai fény) mellett döntöttek... nekünk nagyon bejött, legalábbis én szeretem :D

Ismeretlen_112139 2009.01.25. 12:48:31

csöre! Csak azért zavar, mert egyrészt nincs felügyelve a légzése, ha mi is elalszunk, másrészt volt már olyan, hogy Henit megrúgtam, vagy fordítva egy-egy hirtelen mozdulattal. Ráfeküdni sem szeretnék, és nagyon félünk, hogy baja lehet köztünk.

csöre 2009.01.25. 13:14:37

Megértem, Laca, és igazad van, de nem hiszem, hogy ártani tudtok neki. Sokkal éberebben alszol ilyenkor, még akkor is, ha nem veszed észre. A légzésfigyelés engem is aggaszt. Minthogy asztmás vagyok, Saci kockázati csoportban van... Ennek ellenére alszik köztünk is elég sokat. Azt hozzáteszem, hogy ebben ne legyünk követendő példa: a nagyokat ősszel sikerült kirakni az ágyikónkból, Mesi 8, Zaza 6,5 évesek voltak akkor :D

Ismeretlen_100361 2009.01.25. 13:27:19

Akkor ne fürdessétek.:))) Ez persze csúnya vicc volt. De az esti fürdéstől én is éberebb leszek, semmi kedvem utána aludni. Gondolom Olivér is így van vele.

Ismeretlen_112139 2009.01.25. 13:31:09

Ha abból indulok ki, hogy kb 2-kor elaludtam és 6-kor riadtam fel és elcsodálkoztam, hogy ott van Olivér, akkor nem jelenthetem ki, hogy éber voltam. Én, aki ha beállítom a telefont ébresztőre, az ébresztés előtti csippanásra felébredek, és többnyire olyan gyorsan leállítom, hogy nem szólal meg az ébresztő hang.

lafead 2009.01.25. 14:03:59

Nehéz ez az együttalvásos dolog. Mert ha abból indulok ki, hogy a férj dolgozik, ezt hosszútávon, mármint az éberebb alvás miatt, nehezen kivitelezhető.Másrészt meg,ott a baba biztonságérzet-kérdése, ez is fontos szempont.Harmadrészt meg azok, pl mi is, akik úgy alszanak, hogy rugdosnak, forgolódnak, azoknál meg még nehezebb a kérdés, hiszen félnek, hogy baja lesz a babának. Amikor nagynéha velünk alszik a fiam, én nem alszom, nem merek...félek, hogy azuram megrugja vagy valami, azt meg nem tehetem meg, hogy ő éberen aludjon, mert hogy dolgozik másnap. Persze ott a másik, az anyuka aludjon egy másik szobában a gyerekkel, már ha van ilyen, de valahogy sztem ezt is nehéz megoldani, mert sok apuka egy idő után azt érzi, mint a középkorban, hogy ha romantikus akar lenni, időpontot kell kérnie a feleségtől... Nehéz döntés ez, alkalmazkodni kell a gyerekhez, de azért ezt sztem úgy kell megtenni, h közben a szülőknek is jó legyen.

Ismeretlen_91453 2009.01.25. 15:30:26

Laca,ha így érzed,mármint,hogy nehogy ráfeküdj,vagy nehogy baja essen,akkor ne tegyétek közétek...tudom,hogy ez nehéz,mint ahogyan már írtam is,de valahogy próbáljátok megoldani.Esetleg babakocsiba berakni,ha elalszik akkor be az ágyába?Sajnos nehéz így okosnak lenni,a leg fontosabb,hogy ne essetek pánikba és ne gondoljatok arra,hogy Ti rontotok el valamit!Előbb utóbb összerázódtok!(mértétek,hogy mennyiket eszik?)...KITARTÁS!!!

Ismeretlen_112139 2009.01.25. 15:52:43

Nem gondoljuk, hogy elrontottuk, azt gondoljuk, hogy még nem ismertük ki, figyelünk, nyomozunk (lásd reggeli fürdetés) és keressük a fényt! :) A köztünk alvásról annyit, hogy amikor nappal az ágyában alszik, a légzésfigyelőt úgy használjuk, hogy halljuk a légzés ütemét is. Csak éjszakára kapcsoljuk ki ezt a funkciót. Tudom, hogy túl para, de megnyugtat. Ha köztünk van, erre nincs lehetőség. Most itt gügyög mellettem, de ilyenkor is odahajolok néha, hogy lélegzik-e. Tudom, majd megbeszélem a dilidokimmal, de nagyon sok "kaland" árán jutottunk ide, és még a születés is súlyosan fenyegetett volt. Sokat eszik, a kórházban már 45-öt evett, azóta még többet, de direkt nem vettünk mérleget, mert az a para viszont nem kell, hogy állandóan a mérleget lessük. Hetente egyszer Heni át fog sétálni a rendelőintézetbe, ami az ablakainktól 15m-re van, és leméri. Nagyon jó étvágya van, szerintem túl sokat zabál.

Ismeretlen_102554 2009.01.25. 16:28:07

Szerintem kitartas! Nagyon jol csinaljatok! Majd szep lassan rajottok, hogy mi jo neki es mit kell csinalni vele. Nektek kell eldonteni, hogy titeket mi zavar es mi nem. En pl. nem szeretem ha kozottunk alszanak, megis neha ott vannak. :o) Van aki meg arra eskuszik. Ha csak kozottunk aludtak volna tuti ott aludtak volna es lecserelem az agyat nagyobbra. Nektek kell megbeszelni, hogy mit hogyan szeretnetek es az jo e Olivernek. Kitartast es sok energiat kuldok nektek. :o)))))

lafead 2009.01.25. 16:33:59

Ügyesek vagytok, összehangolódtok majd és ki fogjátok tudni HÁRMAN alakítani, mi a jó és mi nem. Bevallom töredelmesen, nekünk is pittyegett a légzés hangja a gépen minden nap, én el sem tudtam volna képzelni magam légzésfigyelő nélkól. És hát izé meg őőőő, szóval a légzésfigyelőt 10 hós kora utántól már nem szokták használni...mások...mert mi még mindig használjuk, ez ad megnyugvást nekem...

Ismeretlen_91453 2009.01.25. 16:40:07

Laca,ha beszélsz a "dilidokiddal" akkor Nekem is kérj valami gyógyszert,mert bár 2-hónap múlva lesz 5-éves a lányom,de még Én is szoktam hallgatni,hogy szuszog-e...szóval ez nem azért van,mert ahogy írod:"túl para".Tök normális!:))Mérleg nem is kell,nem azért kérdeztem,csak próbálnék segítséget találni,hogy vaj'h mit lehetne tennetek még...?

Ismeretlen_112139 2009.01.25. 22:15:48

Délelőtt fürödtünk, délután elvoltunk, este indult a sírás. Bár milyen mélyen alszik el, akár velem,, akár Henivel, ha bevisszük a kiságyába 5 perc múlva sír. Heni lefektette a hálóban, teljesen nyugodtan alszik. Magára hagytuk, persze úgy, hogy az ajtóból leskelődtünk. Kikapcsoltuk a tv-t, akkor is alszik. Bármi történik, a hálóban alszik, a saját szobájában nem. 9-kor átrendeztem a szobáját. Rakok mindjárt egy képet. Már volt egy sírás azóta. A következő ötletem az anyaillat. Most Heni egy pelussal törölgeti magát, gyártjuk a Heni illatú pelust. A jó hír, hogy időben jól állunk. Ugyan 6 óta bohóckodunk, de még nem aludnánk egyébként sem. Meglátjuk ki bírja tovább. Most a nappaliban a szopi párnán gügyög. 8 körül ugyan ezt csinálta, közben kapálózott, rugdosott. Nem értettem mi baja. Aztán rájöttem. Heni a másik kanapén tejet fejt. A kis Drága meg érezte a tej illatát. MEGZABÁLOM!

Kiscsillag Kincsőanyu :) 2009.01.26. 12:44:18

Nálunk is így volt, azt mondták az első 2-3 hónap a nehéz. Elmúltunk kettő, jelentem, jobb lett. Kitartás!!! Az eleje tényleg nagyon nehéz, de bele fogtok jönni. :) Amúgy pontosan 2 hónap van a kis Olivér és Kincső lányom között. :) Kincső 2008.11.18. :) Puszi a Családnak!!! Kincsőanyu alias Kiscsillag :) Hamarosan nekünk is lesz blogunk csak egyelőre tényleg 0-24-be vagyok... :)
süti beállítások módosítása