Rég nem írtam, de az egészségügyi ellátás minősége ismét kiverte a biztosítékot, és úgy gondoltam, hogy megosztom minden olvasónkkal, várva az esetleges saját "élményeket", bár titkon remélve, hogy egyedi az eset.


2 hete torokfájással felvértezett megfázásos tüneteim voltak. A biztonság érdekében külön aludtam, hogy se Olivér, se Heni ne kapja el. Sajnos hiábavaló volt az óvatosság, néhány nap késéssel előbb Olivéren, majd Henin is jelentkeztek a tünetek. Olivérnél némi láz, és orrfolyás, de ezeket rutinból kezelte Heni. Annyi gond volt, hogy az orrszívástól elpattanhatott egy hajszálér, így volt némi vérzés, ezért utána nem erőltettük a szívást. Péntekre a gyerek szeme elég komolyan elkezdett csipásodni, ezért abban maradtunk, hogy kihívjuk a gyerekorvost. Eddig semmi extra, de itt jön a csavar.

A doki ki van folyamatosan kapcsolva, ezért Heni a rendelő vezetékes számát hívta, ahol egy ismeretlen doktornő vette fel a telefont, elmondta, hogy a dokink szabin van, de ő bent van 7-ig ügyeletben és szívesen megvizsgálja O.-t.

Megbeszéltük, hogy hamarabb eldobom a szerszámokat  a gyárban, és akkor garantáltan odaérünk időben a rendelőbe. Ez annyira jól sikerült, hogy 5-re ott voltunk. A váróban volt egy fehér hölgy egy kisfiúval, és volt egy népesebb, más színű család.... A gyerekek rohangáltak, verekedtek, ki-be járkáltak a vizsgáló helyiség ajtaján. Tekintettel arra, hogy a doktornő azt mondta, hogy telefonáljunk be, ha ott vagyunk, ezt meg is próbáltuk, hallottuk, hogy csörög a telefon, de senki nem vette fel. Kb fél óra várakozás után jött egy nénike, vagy inkább csoszogott. Hajlott is volt, púpos is volt, először azt hittem, hogy a WAM Desing Center aktuális nagy kiállításáról szökött meg. Biztos voltam benne, hogy utolsó kenetért jött, de nem! A nem fehérek megjegyzéseiből gyorsan rá kellett ébrednem, hogy a doktornőt látom. Szerintem Heni állapota itt vált rosszabbra, mert kezdett hidegrázása lenni.

Bement egy nő, a kölykei még nagyobb lelkesedéssel rohangáltak ki-be, és kommentálták a bent zajló eseményeket, majd mivel már legalább 12 évesek voltak, kimentek cigizni az épület elé, amiről részletesen beszámoltak a váróban maradt egyik törzstagnak. Kb 20 perc után kijött a beteg, a törzstagok jelentős része távozott, és bement a következő, miközben sorra érkeztek betegek. Ismét megpróbáltunk betelefonálni, mert Olivér is kezdett egyre melegebb lenni, Heni meg még sápadtabbnak tűnt, bár ez lehet, hogy csak a nagy színbeli kontraszt miatt tűnt úgy. Természetesen nem vették fel a telefont. Néhány 10 perc után bement a fehér gyerek az anyukájával, akik eltöltöttek bent több, mint fél órát, majd végre sorra kerültünk. Alig több, mint 1,5 óra után bejutottunk a lázas gyerekkel.

Lelkileg fel voltam készülve az ismételt találkozásra, de ez nem volt elég. Volt a néninek asszisztense is. Egy hegyomlás lefolyva  a számítógép elé, igazi kifejezéstelen, az értelem legkisebb szikráját sem mutató arc. Elindult  a küzdelem a technika modern vívmányával, ugyanis a gyerek "nincs benne a gépbe". Engem annyira nem lepett meg, mert nem a saját orvosunk rendelőjében voltunk. Akkor talán rögzítsük be. 8-ig számoltam a próbálkozásokat, nem sikerült, de végtelen kreatív volt a computer user, mert megpróbált arról meggyőzni mindenkit, hogy Patla valakinek hívják a fiamat, mert az hasonlít, és olyan van a rendszerben. A vizsgálat végéig folyamatos volt a küzdelem, az eredménye nem ismert számomra, de a TAJ kártyát nem kérte el, így feltételezhető, hogy Patla "Józsika" orvosi ellátásban vett részt azon az estén.

Doktornéni rávetette magát a gyerekre, aki azt folyamatos sírással díjazta. Megnézte a torkát, meghallgatta a tüdejét, majd amikor ismét próbált a fejéhez nyúlni, a gyerek még hevesebb üvöltésben tört ki, ami figyelembe véve az idegen környezetet, meg a látványt, teljes mértékben indokolt volt.  Ezek után a Bethesda Kórházat kezdte hívogatni, majd egy másik valamit. Néztünk egymásra Henivel, nem tűnt ennyire tragikusnak a helyzet. Közölte, hogy a Bethesda az ügyeletes, vigyük be, mert baj van a gyerek fülével, mert felsírt amikor hozzáért. Baeg, én is majdnem, de ennek nem sok köze van a füléhez.....

Elkezdett receptet írni, a gyereket közben felöltöztettük, aki kitartóan üvöltött, mert a sokk után most már melege is volt, de itt elkezdődött egy 20 perces monológ a szemcseppentésről, meg a lázcsillapításról. Jeleztük, hogy köszönjük, tudjuk, de ez nem befolyásolt semmit. A 15. percben elkezdtem mérlegelni, hogy mi van, ha kitépem a receptet a kezéből és elköszönök. Nem voltam egyedül, mert Heni jelezte, hogy szívesen kitölti a fejlécet, mert mennénk a gyerekkel. Még 5 perc volt, mire ezt sikerült megoldani. kb 8-kor otthon voltunk, alig volt több, mint 3,5 óra. A gyerek megnyugodott, Heninek 39,2 volt a láza. Ő Olivért ápolta, én Henit.

A kórházba nem mentünk, majd egy dilidoki kigyomlálja  a gyerekből pár év múlva a maradandó "élményeket",  a kanalas gyógyszer meg a sóoldat megtette a hatását, mára mindenki jobban van.

Nyugtassatok meg, hogy egyedi az eset, és csak a szokásos "velünk mindig történik valami" forog fent.

A bejegyzés trackback címe:

https://zsebikeblog.blog.hu/api/trackback/id/tr704995421

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_92553 2010.03.08. 19:03:02

Hjaj:( A doki szabija sajna nekem is feltűnt:( H beteg lett csütörtökre, hívogattam, semmi, írtam smst, este válaszolt, külföldön van:( na nem vittem be a helyettesítő dokihoz, még jó, mert feldurrantam volna, végülis magam kezeltem a doki sms-távgyógyításával. De ez ami ott folyt kritikán aluli, sajnos.Ezért nem is járok csak magánrendelésre, legyen az gyerekorvos vagy bármi "felnőtt"orvos.Az egügy kritikán aluli. Remélem, jovűbban vagytok már.puszik

Ismeretlen_137553 2010.03.09. 02:25:49

Én múlthéten sírva jöttem ki egy egészségügyi intézményből, annyira tartottak, hogy embernek se néztek... Jó egy óráig bírtam( betegen) a folyamatos ...fejmosást..., de nem bírtam tovább, és bőgtem. - és otthagytam őket, és nem érdekelnek... Ilyen ez a világ, a jók mindig megjárnak... Szegénykéim, megértem Henit, hogy még őt kellett ápolni... A bővebb véleményem inkább nem is ecsetelem, tisztelem annyira kicsi Olivér blogját... Veletek vagyok ebben az ügyben, teljesen!!!

Ismeretlen_130797 2010.03.12. 20:21:32

Drágáim, Rég jártam nálatok, döbbenet, hogy ilyen posztra érkezem. :S A púpos dr nénit ismerem. Sajnos. A hozzá nem értése megkérdőjelezi számomra az orvosi diplomájának eredetét. (Ecseri??) Egy helyettesítéskor volt hozzá szerencsénk, - de soha többé U. dr nő! Élvezettel ecsetelte a gyerek lázgörcs általi halálát! Komolyan. Ez a vesszőparipája, mást se tud. AB receptet ad mindenre és mindenkinek, s ha nem lázas a kis beteg, akkor is a csillapítás mikéntjét ecseteli úgy 40x. Félre-diagnosztizálásának hála kórházban landolt a csemete. Kerüljétek, jó messziről. Puszi, jobbulást a kis családnak!!!!

Ismeretlen_112139 2010.03.13. 06:32:52

Seszi! Most, hogy írtad, nekünk is felvázolta a folyamatot, ahogy egy gyerek lázgörcsben meghal.

Ismeretlen_92553 2010.03.13. 09:07:08

Jaaaaaaaaaaaaaaaa ez U.drnő volt?????????????????????????:((((((((((((((("Személyesen" nem ismerem, de mindent tudok róla, miért kell elkerülni.Sajnálom, hogy pont ő volt a helyettes.Ha a doki nem veszi fel, vagy nem csörög ki, írjatok smst neki, mindig válaszol, igaz ha külföldön van, csak este.Néha még fel is hív, ha olyan az sms tartalma. És egy tipp, kérjetek tőle biankó recepteket, lázra, torokra, orra, fenistilt, calciumuscot, antibigyókat vagy kötöhártya gyulladásra cseppeket.Mivel dátum nélkül írja, így ha kell és ő nincs, akkor előveszem, mert tudom nagyjából, melyik betegségre mit ad....

Ismeretlen_70565 2010.03.17. 08:55:22

Nagyon durva!!!! Remélem vki egyszer veszi a fáradtságot és eltávolíttatja a gyerekek közeléből. Heni! Nagyon boldog névnapot kívánunk Neked! :-))
süti beállítások módosítása